Programmet i Stockholm
Onsdag 9 april
Klicka på rubriken för att ladda ned presentationen!
9.00 - 10.00 Så påverkar nätet samhället
Diskussion med ledande debattörer om nätets påverkan på samhället – allt från politik till etik och moral.
-Olle Wästberg, generaldirektör, Svenska Institutet
-Anna König Jerlmyr, riksdagsledamot (m)
-Beata Wickbom, entreprenör och vd Second Business
-Fredrik Wass, frilansskribent och bloggare
-Fredrik Pallin, pr-konsult Mahir
10.00 - 10.40 Entreprenören i fokus
PO Nilsson från Booli presenterar sin affärsidé, möjligheterna och utmaningarna.
10.40 - 11.10 Kaffe
11.10 - 11.40 Leverantörerna mot väggen
Internetworlds chefredaktör, Magnus Höij, frågar ut representanter för leverantörerna bakom svenska webbtjänster.
-Sitescanner, Olle Bodelius CEO
-SDL Tridion, Bo Engren Försäljningschef
11.40 - 12.10 Webbjuryn sammanträder
Hur väl står sig Sveriges bästa sajter när de granskas av en kritisk jury? Vi har samlat några av landets bästa experter för att konstruktivt gå igenom några viktiga sajter.
12.10 - 13.30 Lunch
Tema Mobilitet
Hur kan mobilen och mobila tjänster utveckla webben? Och hur ska vi bygga våra webbtjänster för att nå också den mobila publiken?
13.30-13.50 Internet möter mobilen - och här är möjligheterna
Kalle Rydal, portalchef Tre
13.50-14.10 Vilka sorters tjänster vill användarna ha i mobilen - och vad vill de inte ha
Morris Packer, Bonnier
14.10-15.00 Paneldebatt: Kalle Rydal, Morris Packer, Henric Ehrenblad Widespace.com, Per Holmkvist VD Mobiento
15.00 - 15.30 Kaffe
Tema Webb 2.0
Begreppet webb 2.0 börjar nu ta form på allvar på svenska företag och organisationer. Vad har vi lärt oss? Och vad kommer härnäst?
15.30-16.00 Tre tecken på att webb 2.0 är här för att stanna
Björn Jeffery, vd Good Old
16.00-16.20 Enterprise 2.0 - med fokus på wikis
Richard Hansson, vd Mindroute
16.20-17.00 Paneldebatt: Björn Jeffery, Richard Hansson, Mikael Haglund IBM, Magnus Ljungqvist
17.00 - 19.00 Mingel
Torsdag 10 april
Klicka på rubriken för att ladda ned presentationen!
Tema Sök
Sökmotorerna blir bara viktigare och viktigare. Oavset om du vill synas i den organiska listan eller med sponsrade länkar krävs strategi och förståelse.
9.00 - 9.30 Sara Andersson, Sempo
9.30 - 9.50 Kostnadseffektiv sökannonsering - verktygen och kunskapen som krävs för att göra sökannonseringen framgångsrik
Anna Eriksson, Försäljningschef Keybroker
9.50 - 10.15 Tio saker jag lärt mig från Yahoo
Stefan Wahldeck, tidigare på Yahoo
10.15-10.45 Kaffe
Marknadsföring i digitala kanaler
Marknadsföring idag handlar om så mycket mer än bara tryckta annonser och DR-kampanjer. Hur kan vi dra nytta av sociala medier, mobilen eller virusmarknadsföring på nätet?
10.45 - 11.15 Generating revenue from mobile services together, and looking at the future for mobile and affiliate marketing
Carl White, CEO VarlueClick Europe
11.15 - 11.35 Mobil marknadsföring och kundklubbar
Ivar Uttergård, Marknadschef Link Mobility
11.35 - 12.10 Paneldebatt: Ivar Uttergård, Sara Andersson Sempo, Anna Eriksson Keybroker, Stefan Wahldeck
12.15 - 13.20 Lunch
Affärer på nätet
Hur gör du för att nå ut med din försäljning också på nätet? Vad skapar merförsäljning? Och hur ska du organisera dig internt?
13.30 - 13.50 Så byggde vi en av Sveriges vassaste e-handelstjänster
Magnus Arvidsson, E-handelsansvarig Stadium
13.50 - 14.10 Öka räckvidden i din e-handel
Fredrik Danelius, Partner Manager Paynova
14.10 - 14.35 Paneldebatt: Magnus Arvidsson, Björn Wahlgren, Mats Bergström Handelsbanken,
14.45 - 15.10 Kaffe
Community
Hur bygger du fungerande mötesplatser för dina medarbetare, kunder eller partners på nätet? Vad förenar de som lyckats? Lär av andras erfarenheter för att kunna skapa lyckade sociala tjänster på nätet.
15.05 - 15.25 Hur den nischade communitien kommer att vare en vinnare
Johan Kinnander, G-life
15.25 - 15.45 Tommy Sollén, VisitSweden
15.45 - 16.10 Paneldebatt: Johan Kinnander, Tommy Sollén
Webbens framtid
Är webb 3.0 något att se fram emot? Hur är det med virtuella världar, mobila plattformar och vad händer med Facebook? Vad kommer efter Facebook? Framtiden i fokus.
-Joakim Jardenberg, vd, Mindpark
-Ola Ahlvarsson, vd, Result
-Miriam Olsson, redaktör, Internetworld
16.55 - 17.00 Internetworlds chefredaktör Magnus Höij avslutar Webbdagarna 2008